dimarts, 3 de febrer del 2009

Construim coneixements matemàtics

Si volem que un infant quan veu escrit a la pissarra o en un paper 5 + 2, entengui que li demanem "Quant dona?", estarem iniciant-lo en el concepte de suma i en el procés de sumar. Si per a ell els símbols són molt abstractes haurem de treballar amb la manipulació d'objectes del món real per arribar a transformar-los en objectes del món aritmètic, que són els nombres i els seus símbols, objectes que poden ser manipulats mentalment.

Per això varem elaborar el nostre "plat de les operacions", la seva finalitat és fer més atractiu el procés de afegir objectes per aconseguir un resultat. El fet d'elaborar-lo ja va suposar també un treball de plàstica, però molt senzill en el que un dels alumnes amb una hemiparèsia, va gaudir manipulant pintures i pinzells al mateix temps que treballava la motricitat fina.

Com veureu a les imatges és un producte molt simple:

Material necessari:
  • Un plat de plàstic amb divisions (dels que venen per servir aperitius)
  • Pintures de diferents colors
  • Pinzells
  • Una cartolina petita o tros de paper de color fosc
  • Una xinxeta
  • Petits objectes per a contar (en el nostre cas: pasta seca de macarrons)
  • Rotulador gruixut de tinta permanent
Realització:
  1. Pintem i decorem el plat al gust però cada espai amb un color diferent, la seva finalitat és que cada color representarà als sumands i al resultat.
  2. Quan sigui sec, pintar-hi el símbol d'igualtat (=), on voldrem situar el resultat.
  3. Retallem amb la cartolina els símbols de sumar i de restar i els enganxem amb la xinxeta al centre.
  4. Omplim els espais amb "els macarrons"

Ara ja podem treballar amb el material afegint o llevant segons anem sumant o restant.

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada